torsdag 13. august 2009

DAGENS TRENING. (7km)


Gjennomsnittsfart - 6,05/km
Gjennomsnittspuls - 168 Max - 179

Merkelig nok virket det mer overkommelig å ta sykkelen fatt til butikken (4km) , parkere og løpe fra Langset enn å gjøre ting enkelt hjemmefra.Komplisert er alltid bedre og less er i løpssammenheng defintivt ikke - more. Effektiv - som en ekte reklame kvinne - gjorde jeg unna sykling, løping, posting og handling på en og samme tur. (Applaus ).

Satte avgårde fra Langset altså etter en kort tur på butikken. Litt av motivasjonen for dette var at jeg ville holde meg unna asfalt og hadde av en uforståelig grunn innbilt meg at Sætreveien var grus/dirt. Backfired. Det var mindre grøfter her enn i hjemmeløypa og storparten av turen gikk på ren asfalt - noe jeg kjente godt i benet.




Mot normalt vondt i begynnelsen. Hadde ingen sprut og null krefter idag. Den første bakken kom litt for fort før jeg var varm og effekten satt i hele veien - klarte aldri og hente meg skikkelig inn. Dette var også ei helt ny løypa så jeg var litt usikker - hvor kupert, lang, trafikert osv.


Etter den første bakken var den stort sett flat (som jeg håpet) - men ikke like flat som SAS løypa - noen slake oppoverpartier som sugde ut det siste jeg hadde av kraft. Den siste nedover bakken var også døden for vondfoten - dunk, dunk på asfalt og rett ut på brua i motvind. Lett motvind var det på hele tilbaketuren men aller værst på brua.

Pulsen var også høy i forhold til farten - så det var kanskje ikke rart jeg følte at noen hadde tatt ut batteriene.

Hadde heldigvis vært lur nok til å ta med meg tørre klær. Skiftet, handlet og syklet hjem. Min følgesvenn - som spilte fotball mens jeg sprang - hadde en dramatisk sykkelvelt i hjemmebakken og jeg tråkket på en tegnestift - kanskje havnet vi på A-hus hele gjengen (paranoian er sterk i dalen.)

8K vil de ihvertfall ikke gi slipp på. Etter lykkelig å ha blitt tatt av dryppet og satt over på tabletter tidligere idag - hadde verdiene (cpr eller noe) gått opp - så nå er det rett tilbake på nål og slange og ingen vet når han kommer hjem.

Imorgen kommer ihvertfall teenwolf hjem og det er sannelig på tide.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar