lørdag 18. juli 2009

KJAPPIS FERIE.

For de som sitter ventende og tvinner tottene må jeg bare skuffe. Ingen trening på fredag. Ingen trening idag. Foten er fremdeles ubrukelig - også til gange - og jeg har selvpålagt joggeforbud (vi får se hvor lenge jeg holder ut).



Stillstanden er foreløpig døyvet av en aldri så liten ferie. Trailerparkgjengen er ikke kjent for sine lange påkostede reiser men 24 timer på Kongsberg holdt akkurat. Vi gjorde vårt beste for å bruke opp hele sommerbudsjettet og veltet oss i hvite lakner, rødvin, sorbet, indiske krydder og til og med litt historie.

Norsk Bergverksmuseum. Vi gikk samvittighetsfullt igjennom alle rom og studerte nøye hver mynt, skipar og våpen. Gamerboy var nok mest imponert av gruveganger, stiger og sabler - selv likte jeg ski og sølv. Planen var å kjøpe en kaffekopp med Kongsberg eller museet - men seriøst (skjønner poenget DoraDora) souvenirkaffekopper til daglig bruk er ikke lette å få tak på og må være særs sjeldne og ettertraktede.


Tuppelure var sluppet av på Notodden på Harry Potter Leir og sannelig ble ikke resten av familien omvendt også. Hotellet Brattreid - et gammelt barnehjem - var dekorert og oppstaset etter beste evne og så fantastisk ut fra kjeller til loft. Alle var kledd i Potterkostymer og jeg er sikker på at uka blir alt hun hadde forventet.

Her kan du fort og løpende holde deg oppdatert

Selv tilbrakte vi natta på Best Western på Kongsberg og det var også ok. Min barnlige henrykkelse over hotellfrokoster og hvite kalde lakner er fremdeles intakt - selv om jeg uansett ender opp med brødskiver og ost. Mr.Yngst var mest opptatt av mini-baren.

Nye DS & PS3 spill til gutta - en laaang kaffeskje til meg (den korte fyrstikken) også var det raka veien hjem - med kun en liten avstikker til Junkfoodens Mekka - I'm not loving it - men er det noen som spør ?? Trøster meg med at jeg fikk et gratis glass :-)

Neste uka gjør vi det again - tupsi må plukkes opp.

5 kommentarer:

  1. Så koselig at dere koste dere. Tupsi får det nok fint, på Harry Potter leiren.

    SvarSlett
  2. Telemark er eit flott fylke å feriere i. Hainn te mæ å æ var der og i helga. Vi var på Telemarkfestivalen i Bø og fekk med oss to konsertar.
    Eg er sikker på at ho som er på leir har flotte dagar. Dette må vere ein heilt spesiell leir!

    SvarSlett
  3. Da krysset våre veier. Vi kommenterte Bø skiltet begge ganger vi passerte. Jeg tenker fremdeles bare på Halvor Kleppen når jeg hører - BØ - og badeland eller var det sommerland??

    SvarSlett
  4. Ojoj, Tupsi er på Galtvort, tøft, høyrde om leiren på radioen og det høyrdest knalltøft ut :-) Dersom Kongsberg og Notodden er kjedeleg på 2.gangsbesøket, kan eg jo slenge ut i lufta at Notodden ligg berre ein liten times køyring frå Seljord, og dertilhørende Kviteseid, som kanskje ikkje er kjempespennande, men har kjentfolk og billegare mat og overnatting enn Sølvbyen iallefall :-) Dersom det skulle friste, send eit pip så skal eg sjekke bookingboka!

    SvarSlett
  5. Hmm Kviteseid - turistkaffekopper og museum - har man det der da :-).

    SvarSlett