lørdag 11. juli 2009

DAGENS TRENING. (6km)


Gjennomsnittsfart 5,50/km
Gjennomsnittspuls 155 (var noe tull med beltet i begynnelsen så tror nok den er litt feil)


Endelig et løpeforsøk etter 4 dagers pause. Det skulle være rolig, kun 6km og flatt. Foten har vært bedre å gå på de siste dagene men er dessverre fremdeles ganske stiv. De første 500m var haltende og humpete og jeg hadde mine tvil men som vanlig ble den bedre når den ble varm. Føltes lett og greit opp til 3km og det kjentes som jeg enkelt kunne løpt mye lengre - ihvertfall fram til 4-5km. Satte opp farten litt på slutten og - bank i bordet - det gikk ganske greit å gå selv etter jeg stoppet.

In fact - var ikke foten noe værre (ikke bedre heller) under hele Coop ferden. Først nå - når jeg har slanget meg foran sofa og data noen timer begynner den å bli stiv og vond å gå på. Juryen er altså fremdeles ute når det gjelder smarthetsgraden av denne treningen. Det blir ihvertfall ikke noen langturer før den er mye bedre.

Superstøl etter gårsdagens roing og styrke er jeg også - bare sånn at det er nevnt.



Tar med pulsgrafen på de meterne jeg gikk opp til døra også. Ekspertene påstår at pulsfallet etter aktivitet er en god indikasjon på hvordan det ligger an med formen men jeg er usikker på hvor fort det burde gå før man kan skryte.


Positivt/Negativt: Det samme som alltid. Foten ditt og foten datt. Været var fantastisk. Regn og ca 15'C. Sola kom det siste kvarteret men da var jeg allerede så våt at det ikke gjorde så mye.
Regn eller lett yr er nå mitt absolutt favoritt løpevær - dvs når det ikke blåser og temperaturen er passelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar