tirsdag 7. juli 2009

DAGENS TRENING. (8km)


Gjennomsnittsfart - 5,52/km
Gjennomsnittspuls - 165.

Så kom man seg ut idag også - litt senere enn vanlig. (8K var med). Formen er på hellende front og antallet treningsdager er halvert de siste månedene - dvs at styrketrening er nesten helt borte og jeg har glemt hvordan en sykkel ser ut. Litt må jeg skylde på finvær og ond fot - selv om foten først ble skikkelig ille etter siste langtur og finværet er av nyere dato.

Idag var det ihvertfall endelig skikkelig løpvær. 13'C og yr. Åpnet relativt rolig - akkurat rolig nok til at jeg klarte å motivere meg til den siste bakken opp for å snu på 4km. Var helt utslitt halvveis men heldigvis er tilbaketuren lettere med flere nedover partier - siste km var grusom og endeløs.


POSITIVT: Farten var litt høyere enn den har vært i det siste og været var perfekt. Lett å puste og deilig med en liten allergi pause.

NEGATIVT: Foten blir bare værre. Går ok å løpe når den blir varm men i det øyeblikket jeg stopper klarer jeg ikke gå vanlig - og må halte til nærmeste fortauskant for å tøye. Bøyer jeg kneet langt nok ned svikter foten.

Må innrømme at jeg er litt bekymret og det er mulig det blir en litt lengre løpepause etterhvert -- må bare se an bittelitt lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar