lørdag 6. juni 2009

GJERDRUMSMILA 3


Gjerdrum med t-skje og sten i skoa.

Som de små aspbergerspirene vi er, var vi klare flere timer før start og hadde god tid til å studere konkurrentene. Det stod fram tydligere og tydligere at vi stilte i en klasse helt for oss selv. Langdistanse utgaver av Bolt of FloJo hvorhen du snudde deg. Ben lange som flaggstenger og harde som telefonstolper. Mager som knekkebrød og siste skrik i vitenskapelige mini-tights og så var det oss. For anledningen antrukket i falmet frelsert t-skjorte og caps.

10 sekunder etter startskuddet gikk var jeg helt sist og 30m bak alle andre. Gjorde mitt beste for å henge på 8KJ og kompisen noe som resulterte i altfor hard åpning med påfølgende kjempesprekk opp bakkene. Ikke kunne jeg noe om løypa heller så det var fanden og kjerringa hele veien. Nesten på toppen av bakken bar det inn i pollenskogen og så var det Laderunde i 3km. Opp og ned om og om igjen. Jeg er enda dårligere i nedover bakker enn oppover og jeg ble lengre og lengre bak og helt alene. Hele sløyfa du ser på bildet var i skogen - helt til borettslaget og det gikk VELDIG sakte.


På 3,5km hadde jeg bestemt meg for å bryte og gjøre dette til en 5km istedet. Drikkestasjonen ville være et passende sted - nå dukket den plutselig opp rundt 4km - og man kan ikke bryte på 4 så jeg sneglet irritert videre. Når jeg kom til 5km var det midt inne i skogen og ikke en sjel å se - fram og tilbake like langt - så jeg hadde ikke egentlig noe valg - kan ikke bryte alene i skogen - det ville blitt manngard og helikopter - jeg var jo helt sist allerede. Resten av feltet var i mål rundt 35-45min.



6km - over halveis og nedoverbakker i sikte. Begynte å våkne litt og det ble lettere jo nærmere mål jeg kom - til og med de siste bakkene på slutten gikk greit. Tok igjen 8KJ på 7km og ei rødjente på 8km. Kom altså i mål med to stykker bak meg :-) på tiden 1.00.00 - iflg Garmin (har ikke sett noe offisielle tider ennå). Hadde jo egentlig tenkt meg under timen - men med alt tullet inne i skogen og idiotåpningen - må jeg bare være fornøyd.

Jeg så 3 mennesker under hele løpet (bortsett fra medlidende funksjonærer) - 8KJ (1,01, kompisen som kom i mål på 56 og den røde jenta. 4 mosjonister totalt. Resten er kun luft og irrelevante. See nothing - hear nothing.

Bananer, saft og medbrakte rundstykker ble fortært i bilen på tur til Coop. Lørdagshandling done og nå skal resten av kvelden tilbringes i en stol. Det snorkes allerede bak meg.

5 kommentarer:

  1. Ingalill, Ingalill, hei, hei, hei. Det er jenta som har vaska seg!
    ja, for du var vel uate i regnet og dusja!!

    Hadde du starta trening for lenge sidan, så hadde du nok slått dei fleste. Grete Waitz, Ingrid Kristensen og Trine Solberg(!)
    Fuglane flyg i ring rundt meg og kvitrar om at det er bursdagsfeiring i dalen i dag. TIL LUKKE. Då kan du vel med godt samvit skulke treninga i dag. Kos deg heller med brus og blautkak.
    Forøvrig kan eg melde at heller ikkje eg har lese Bisettelsen. Greier meg lenge med Beatles.

    SvarSlett
  2. Gratulere med vel gjennomført løp både til deg og til han te dæ. Så håper jeg at du har hatt en fin bursdag, tross stive musker og krampe. Liten hyldning til deg på bloggen min.

    SvarSlett
  3. Takk, takk - også før jeg hadde rukket å skrive bursdagsinnlegg da. Jeg trodde det var jeg som var mest overaktiv på bloggfronten.
    Takk for kort og gaver og ikke minst sentimentale blogghyllester :-)

    SvarSlett
  4. Til lukke, til lukke! Vonar du har hatt ein strålande dag, og restituert etter noko som høyrest ut som ein uvanleg slitsom måte å oppleve Gjerdrum på. Dette må eg konfrontere Anne med, henne eg bur saman med og som går i klassen min - ho kjem frå Gjerdrum, men Mila har ho aldri nemnt. -festivalen derimot, som var i går, har eg høyrt rykte om. Men slike moshonistar som dykk fnys vel berre og skrukkar på nasen av denslags tant.

    Hurra, hurra i allefall, og no må eg visst grave fram att Bisettelsen som eg rett nok har, men ikkje har fått kasta meg over enno.

    SvarSlett
  5. Mila er ny av året og kun for de ekstra interesserte (og oss :-). Festivalen prøvde vi å ignorere så godt det lot seg gjøre. Det luktet vafler, rabarbrasuppe og øl.
    See no evil - hear no evil og når vi var ferdige med løpet ville vi hjem.

    Det var første gang jeg var på/i Gjerdrum og det var særs idyllisk med digre hus - mansionville - spesielt inne i skogen.

    Merkelig hvor få det er som har lest Bisettelsen?

    SvarSlett