fredag 12. juni 2009

DAGENS TRENING. (16km)


Er så trøtt akkurat nå at hadde det ikke vært for stive, kraftløse ben hadde jeg ikke engang husket morgenens langtur. Hadde planlagt 18 men det ble 16km. Bråstoppet på 16 og det var såvidt jeg klarte å gå de siste 500m til døra. Eksperimenterte litt med løypa denne gangen - tenkte det ville bli lettere å gå litt fortere hvis runden var litt større - men det gjorde absolutt ingen forskjell.



Kort oppsummert - det blåste, regnet lett fra starten - men rundt 7-8km begynte det virkelig å blåse ufyselig og det regnet stadig mer. Regnet merket jeg ikke så mye til men vinden var irriterende og stakk av med mesteparten av kreftene. Ellers hadde jeg som vanlig vondt både her og der. Denne gangen var det spesielt baksiden av høytre lår som laget problemer også høyre leggen da selvfølgelig - intet nytt under den solen.

Skulle handle sandaler på Jessheim etterpå og måtte løpe til bussen. Trasket rundt på senteret i flere timer. Sandalprøving med og uten hæl anbefales herved ikke etter lengre løpeturer. Alle sko kjentes ut som klumpete piggmatter og til slutt streiket både ben og hjerne. Ble sittende med Smoothie og Gulrotkake og se på Athen OL 2004 på en Sibaskjerm - helt til 8KJ kom og hentet meg.

Deretter bar det rett hjem for å hente eplegutten. Taekwondoo graderingen endte etter 3 timers slit og svette i lilla belte (og ondt i rompa for oss på trestoler). Har nå druknet meg i salsa og kylling og føler mest for å legge meg - har problemer med å holde øynene åpne allerede.



Ikke
de helt store høydeforskjellene her - det er jo tross alt flatløypa mi. Likevel føltes flere av småhumpene som riktige bakker.


POSITIVT:
Fart og puls var nogenlunde jevn. Trosset været og pluss i boka for endelig å ha gjennomført en ny langtur - over 2 uker siden sist.
NEGATIVT: Turen skulle egnetlig være 18km, vind og at det blir for lang tid imellom langturene. Må prøve å opprettholde 1/pr.uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar