søndag 17. januar 2010

SERIOUSLY SERIØS

amazone.link

For noen mnd siden fylte jeg ut dette skjemaet fra Aschehoug
- en seriøs blogger som ønsker å motta bøker og anmelde.


Jeg hadde helt glemt det bort til det på fredag kom en mail om at nå var det bok på vei.

Boka er
Little Bee

av Chris Cleave.

Regner med den kommer på norsk men jeg har et miniatyrhåp om engelsk siden mailen omtalte boka som Little Bee, ikke Lille Bie - eller (jeg gjetter) Lille stakkar Gulestripete Homleunge - som er en typisk norsk tv-oversettelse, fra enkelt til akward og komplisert).

Digresjon:
Den beste tv-oversettelse jeg selv har sett var en doku/film som omhandlet innvandring og America - setningen var - They came on the Mayflower. Oversettelsen - de kom når vårblomstrene blomstret i mai. (hihi).

Anyho - boka omtaler et engelskmenn, et skrantende ekteskap og Nigeria. Det er soldater, umennesklige valg, ei jente i nød og visstnok er det bare å fjerne kontaktlinser og sminke, utstyre seg med en tørkerull og håpe ingen ringer på :-).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar